top of page

點解我地有揀野嚟聽嘅超能力?

Updated: Jan 27, 2020



明明上堂冇訓覺,

仲好好精神同同學傾計,

點解老師講嘅野一個字都冇記憶?

又或者明明放break個個都大聲講大聲笑,點解我地都可以清清楚楚聽到朋友講嘅野?其實你唔係有超能力,你有嘅係「雞尾酒會效應」。

「雞尾酒會效應」(cocktail party effect) 係人類嘅一種聽覺選擇能力。人同人對話好多時都會夾雜其他聲音,例如鳥聲,地盤聲,同其他人既聲音,當人要同特定對象交談,佢就會集中聽對方講野而忽略周遭既其他聲音。

「雞尾酒會效應」會係兩種情況下出現:

第一,無論身處既環境有幾嘈,我地都可以聽到對話目標所講嘅野,例如係年宵市場就算個個攤位都用大聲公嗌,我地都聽到朋友喺隔離講既內容。

第二,人在異鄉嘅時候,我地嘅聽覺會比較唔靈敏,因為我地聽到嘅唔係平時聽開嘅語言,當突然聽到自己嘅母語,我地嘅聽覺好容易會察覺到。

題外話:既然有呢種能力,當有人面對面向你作出惡意批評,不妨將聽力集中喺其他聲音來源,唔使理佢地!不過出於善意嘅意見最好就聽聽!


bottom of page